Απολογισμός δράσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μαθητών από το Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου για το σχολικό έτος 2013 – 2014

Απολογισμός δράσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μαθητών από το Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου για το σχολικό έτος 2013 – 2014

Ο Φορέας Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών Βίκου – Αώου και Πίνδου έχοντας ως στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών και την γνωριμία τους με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος του Εθνικού Πάρκου Βόρειας Πίνδου υλοποίησε κατά την διάρκεια του σχολικού έτους 2013 – 2014, πλήθος δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών.

Συγκεκριμένα, με την έναρξη του σχολικού έτους, τον περασμένο Σεπτέμβριο και κατόπιν της σχετικής έγκρισης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, διενεμήθη από τον Φορέα Διαχείρισης και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Ενοτήτων Ιωαννίνων και Γρεβενών το Πακέτο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Μαθητών  με τίτλο «Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου… Ας μάθουμε…. ας παίξουμε» το οποίο περιλαμβάνει εξειδικευμένο υλικό περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για το Εθνικό Πάρκο Βόρειας Πίνδου, με επιλεγμένες δραστηριότητες ειδικά σχεδιασμένες για παιδιά σχολικής ηλικίας (6-12 ετών).

Η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών στο νέο Πακέτο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης για την  προστατευόμενη περιοχή ήταν άμεση. Συνολικά 11 Νηπιαγωγεία και 23 Δημοτικά Σχολεία εκδήλωσαν ενδιαφέρον ζητώντας την συμμετοχή τους στα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης  που υλοποιεί ο Φορέας Διαχείρισης και τα οποία πραγματοποιήθηκαν είτε στους χώρους των Κέντρων Πληροφόρησης του Εθνικού Πάρκου είτε στους χώρους των σχολείων, με την επίσκεψη των αρμόδιων στελεχών του Φορέα Διαχείρισης, περιλαμβάνοντας θεματικές παρουσιάσεις (πανίδα, χλωρίδα, γεφύρια, οικισμοί, γεωλογία κ.α.) για την μεγαλύτερη χερσαία Προστατευόμενη Περιοχή στη χώρα μας καθώς και ποικίλα περιβαλλοντικά παιχνίδια. Επίσης τα ανωτέρω προγράμματα παρακολούθησαν 4 Παιδικοί σταθμοί της περιοχής και 8 Γυμνάσια και 4 Λύκεια απ’ όλη την Ελλάδα που επισκέφτηκαν το Εθνικό Πάρκο.

Επιπλέον, ο Φορέας Διαχείρισης σχεδίασε και υλοποίησε, με την συμμετοχή 6 Δημοτικών Σχολείων, Εκδρομές Ερμηνείας Περιβάλλοντος με στόχο την άμεση επαφή των μαθητών με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον του Εθνικού Πάρκου. Τα θέματα των εκδρομών που πραγματοποιήθηκαν ήταν τα εξής: «Κόνιτσα: Το δάσος και η διαχείρισή του» σε συνεργασία με το Δασαρχείο Κόνιτσας , «Βίτσα Ζαγορίου: Διαδρομές στο χώρο και στο χρόνο» σε συνεργασία με την ΙΒ ΕΠΚΑ και την 8η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, στο πλαίσιο της πανελλαδικής δράσης του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές», «Το όρος Όρλιακας Γρεβενών», «Κουκούλι Ζαγορίου: Τα Βότανα και οι βικογιατροί» σε συνεργασία με το Βοτανικό Μουσείο «Κ. Λαζαρίδης» της Ριζαρείου Σχολής, «Κήποι Ζαγορίου: Ο κύκλος του νερού».

Οι δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης ολοκληρώθηκαν με τις επισκέψεις του Φορέα Διαχείρισης στο Δημοτικό Σχολείο Πωγωνιανής  που λειτουργεί με τα παιδιά που φιλοξενούνται στην Κιβωτό του Κόσμου, στην ακριτική Πωγωνιανή και στην ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων. Τα παιδιά των δύο αυτών δομών παρακολούθησαν παρουσίαση για τα είδη πανίδας του Εθνικού Πάρκου, ζωγράφισαν και κατασκεύασαν με πηλό, είδη όπως η καφέ αρκούδα, ο λύκος, ο ασπροπάρης, ο βάτραχος κ.α.

Οι μαθητές αποτελούν ίσως την σημαντικότερη ομάδα ως αποδέκτη δράσεων περιβαλλοντικής ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης και αυτό διότι η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση τους μπορεί να συμβάλει ενεργά και αποτελεσματικά καταρχήν στη μετάδοση πληροφοριών και στην απόκτηση γνώσεων σχετικά με το περιβάλλον, στη γνώση και την κατανόηση της ανθρώπινης παρέμβασης στα οικοσυστήματα και στις επιπτώσεις που αυτή επιφέρει, αλλά κατεξοχήν στη διαμόρφωση και μεταβίβαση αξιών οι οποίες τελικά θα οδηγήσουν σε νέες στάσεις ζωής.

Ευχαριστούμε θερμά για την συνεργασία τους μαθητές που συμμετείχαν σε όλες τις δράσεις που οργανώθηκαν από το Φορέα Διαχείρισης, τους εκπαιδευτικούς και τις Υπηρεσίες που βοήθησαν στην υλοποίηση των Εκδρομών Ερμηνείας Περιβάλλοντος και υποσχόμαστε την διοργάνωση αντίστοιχων δράσεων και την νέα σχολική χρονιά.

 

DSC_0205 Εικόνα 007 Εικόνα 236-38993

No Comments

Post A Comment